Nyheter
June 21, 2019

Slik får du mest mulig ut av din treningsdagbok

Bestr treningsdagbok er et verktøy som lar deg planlegge, logge og analysere treningen din. Her får du oversikt over hvordan du utnytter treningsdagboken til det fulle.

Treningsdagbok er et viktig verktøy for blant andre svømmere. Foto: Adobe Stock.

BESTR treningsdagbok gjør veien mot toppen lettere. Men hvordan få maks uttelling av din treningsdagbok? Her får du svarene:

Logg treningen din:

  • Fyll inn hvilke I-soner (intensitetssoner) du har trent i og hvor lenge.
  • Fyll inn hvilken bevegelsesform du har trent i og hvor lenge.
  • Fyll inn distanse, hvor mange meter eller kilometer du har beveget deg.  
  • I noen fokusperioder bør du også registrere  dagsparametre. Dagsparameter finner du ved å klikke på dato helt til venstre i dagbokbildet.

Vil du trene mer målrettet? Prøv BESTR treningsdagbok her!

Avdekk forbedringspotensialet ditt:

  • Sammenlign treningen din i forskjellige perioder, for eksempel årets trening i juni mot fjorårets juni eller året før.
  • Sammenlign deg selv mot andre utøvere.
  • Er du ung utøver? Sammenlign treningen din med utviklingstrappen som gjelder i den idretten du utøver.

Ønsker du å oppnå bedre resultater?

Prøv treningsdagboken

Implementer foto og video:

  • Nye øvelser er veldig lett å visualisere med video og bilde.
  • Med levende bilder kan trener vise hvordan en øvelse eller teknikk skal utføres.
  • Utøver kan så vise hvordan hun eller han løser oppgaven, og sammen kan de justere og finpusse teknikken helt til den sitter.
  • Ved å lagre video sammen med en treningsøkt, kan man ved ett senere tidspunkt gjøre samme øvelser og se om det har vært progresjon. Har treningen hjulpet?
  • Link-feltet kan brukes for å linke til videoer av perfekt utførelse, det vil si målet jobber mot, for eksempel en snutt der Martin Johnsrud Sundby skøyter.


Kom med kommentarer:

  • Skriv øktkommentarer. Hva trente du, hvordan følte du deg? Dette er viktig tilleggsinfo til en treningsøkt.
  • Fyll inn ukeskommentar i slutten av uken, som er en refleksjon fra utøvers side. For erfarne trenere er kommentaren utøver skriver veldig viktig.
  • Trener kan også gi sine refleksjoner i ukekommentaren.

Vil du vite mer? Les om hvorfor du bør bruke BESTR treningsdagbok her.

Flere innlegg

Related content

Besøksadresse
Rosenborggata 19 A
0356 Oslo

Postadresse
PB 5273 Majorstuen
0356 Oslo

post@bestr.no
Visiting address
Rosenborggata 19 A
0356 Oslo

Postal address
PB 5273 Majorstuen
0356 Oslo

post@bestr.no
Profil og webdesign av: Interaktiv Design