Nyheter

BESTR treningsdagbok gir bedre samarbeid mellom trener og utøver

Samspillet mellom trener og utøver er en viktig del av alle store idrettsprestasjoner. Med BESTR treningsdagbok er det enklere enn noen gang å planlegge og evaluere treningen din.

Slik fungerer det

For erfarne trenere er utøverens refleksjon et av viktigste verktøyene for å sikre fremgang. Det er likevel få, om noen, som har en tilsvarende kommunikasjonsplattform som BESTR treningsdagbok. Derfor vil dette verktøyet ha stor nytte for mange.

Under hver økt i treningsplanen din finner du et felt for notater. Her skriver du et par stikkord om hva som har fungert, hva som kan forbedres og andre ting du har lagt merke til i løpet av økten. Ved slutten av hver uke sammenfatter du notatene og lager en oppsummering over treningsuken i kommentarfeltet. Her kan treneren svare på kommentarene dine, og slik får dere en oppsummerende dialog etter hver treningsuke.  

Vil du trene mer effektivt? Slik bruker du I-soner for å finne riktig intensitet.

I idretten faller stort sett konkurransesesongen og andre viktige hendelser på samme tid hvert år. Derfor er det vanlig å sammenligne formen med samme periode tidligere sesonger. Dette blir enklere med BESTR treningsdagbok!

Ønsker du å oppnå bedre resultater?

Prøv treningsdagboken

Her loggføres og arkiveres nemlig kommentarer og dialog uke for uke. Slik finner dere enkelt fram til tilsvarende tidspunkt tidligere år og analyserer hva som kan gjøres bedre. Ikke minst har dere alltid full oversikt over hva som fungerte ekstra godt. Dette er nyttig når dere skal planlegge enda bedre økter i framtiden.


Hatt en bra økt? Husk å notere det i treningsdagboken! Foto: Adobe Stock

Disse detaljene bør du ha med i treningsloggen

For å få full nytte av dagboken bør du alltid føre notater etter øktene dine, men i begynnelsen kan det være litt vanskelig å vite hva du skal skrive. Derfor har vi laget en oversikt over hva du bør ha med:

  • Hva økten gikk ut på. Skriv noen korte nøkkelord, for eksempel «rolig langkjøring», eller «bakkeintervaller». 
  • Hva du gjorde riktig og hva som ikke gikk fullt så bra.
  • Hvordan du følte deg. Har du for eksempel skadet deg, eller følte du deg overtrent?
  • Notater rundt teknikk og utførelse. 
  • Bruk bilder og video i notatene dine. For eksempel kan du filme teknikken din og laste opp videofilen i notatene. Eller kanskje du har en video med eksempler på god teknikk? 

Alt dette bruker du til å skrive en mer utfyllende kommentar i slutten av uka. 

Les også: Slik får du mest mulig ut av din treningsdagbok


Husk at du som utøver kan legge til så mange trenere du vil i dagboken. Hvis du bytter trener kan du enkelt fjerne personer fra trenerlisten. Som trener bør du benytte BESTRs trenerabonnement. Med dette abonnementet kan du følge opp et ubegrenset antall utøvere. Du får e-postvarsel hver gang en av dine utøvere skriver en kommentar i sin dagbok. Slik blir det lett å holde oversikt!

Flere innlegg

Related content

Besøksadresse
Rosenborggata 19 A
0356 Oslo

Postadresse
PB 5273 Majorstuen
0356 Oslo

post@bestr.no
Visiting address
Rosenborggata 19 A
0356 Oslo

Postal address
PB 5273 Majorstuen
0356 Oslo

post@bestr.no
Profil og webdesign av: Interaktiv Design